
Maks Ferstapen se uključio u borbu za titulu, a razlog za to je kako se čini briljantno rešenje tima Red Bula.
Svi zaljubljenici u automobilizam oduševljeni su načinom na koji se Red Bul vratio u formu, dok je Ferstapen, uprkos zaostatku od 104 boda za Oskarom Pjastrijem iz Meklarena, postao ozbiljan rival za osvajanje titule.
Direktor Red Bula, Loren Mekis, istakao je da je u Singapuru sve izgledalo izvanredno, a od kraja letnje pauze, Maks nije završio niže od drugog mesta.
Na domaćoj stazi Zandvort nije bio ubedljiv, ali je na trkama u Monci, Bakuu i Ostinu dominirao.
Red Bul se ne oslanja na specifičnu konfiguraciju staze, što je bilo vidljivo na stazama sa niskom potisnom silom, kao i u Ostinu gde dominiraju krivine srednje brzine.
U Monci su predstavili unapređeni dizajn poda bolida, što se ispostavilo kao značajan korak, dok je još u Majamiju test na bolidu Jukija Cunode pokazao potencijal za veliku prednost.
“To je sve stvar filozofije. Ona pokazuje kako naš tim funkcioniše pre, tokom i posle trkačkog vikenda. Slušamo šta pričaju vozači, ne obaziremo se slepo na podatke telemetrije”, kaže Mekis.
Interesantan je i komentar Andree Stele iz Meklarena koji primećuje da Red Bul duže radi na razvoju svog bolida, što smatra ključem njihovog uspeha.
Fenomen tla je često tema razgovora, a za njegovo korišćenje bolid mora biti što bliži asfaltu, uz krući suspenzioni sistem, kako bi se izvukao maksimalni potencijal.
Više od 60% potisne sile dolazi od poda bolida. Kada se pod spusti, efekat “usisavanja” se pojačava, a poboljšava se i strujanje vazduha ispod poda zahvaljujući njegovim ivicama, omogućavajući stabilan pritisak.